Naar content

“De stem van de klant moet doorklinken in alles wat we doen”

Ingrid Oude Wolbers is Key Accountmanager Tax & Accounting. De inspiratie om producten te verbeteren of nieuwe producten te ontwikkelen, vindt ze in gesprekken met klanten. Als fiscalist weet ze wat er speelt in de wereld van accountancy en belastingadvies. Nu ze een nieuwe rol krijgt als Segment Lead Tax & Accounting wil ze een gesprekspartner blijven voor klanten en andere partijen in de markt. “Ook in een strategische rol is het belangrijk dat je de markt op de voet volgt.”

De transitie van Wolters Kluwer naar een meer markt- en klantgericht bedrijf past dan ook uitstekend bij haar eigen overtuigingen. “De stem van de klant moet doorklinken in alles wat we doen. Wolters Kluwer is een premium merk en staat bekend om zijn kwaliteitsproducten. We moeten blijven vernieuwen om voorop te blijven lopen.”

Ingrid Oude Wolbers: “Als Key Accountmanager Tax & Accounting ben ik een groot deel van mijn tijd bezig met relatiebeheer. Mijn klanten zijn accountants- en belastingadvieskantoren, soms ook met advocatuur. Ik vind het leuk om met deze klanten te sparren over ontwikkelingen in de markt en hun bedrijven goed te leren kennen. Dat helpt me om trends te signaleren en vanuit Wolters Kluwer producten te ontwikkelen waar ze echt iets aan hebben. Mijn achtegrond als fiscalist helpt me nog beter te begrijpen wat de klantbehoefte is.”

 

Spin in het web

“Ons aanbod wordt steeds dynamischer; we ontwikkelen producten die volledig zijn afgestemd op de klant. In de productontwikkeling ben ik de spin in het web die zowel het klantcontact onderhoudt als intern zorgt dat de vraag de juiste aandacht krijgt. Dit innovatieve gedeelte van mijn werk spreekt mij ontzettend aan. Binnenkort krijg ik een nieuw rol, dan word ik Segment Lead Tax & Accounting. Dat is een meer strategische functie. Een mooie uitdaging! Ik wil wel dichtbij onze klanten en markten blijven, de ontwikkelingen volgen en nieuwe mogelijkheden verkennen. Ook in een strategische rol is dat belangrijk.”

 

Tool voor proactief advies

“We verdiepen ons ook steeds meer in de eindklant – dus de klant van onze klanten. Uiteindelijk dragen wij er met onze producten aan bij dat zij goed geholpen worden. Onlangs hebben we onderzocht wat zij verwachten van hun accountant en belastingadviseur. Daar kwam uit dat zij veel meer proactief advies verwachten. Dit zit echter nu nog niet in de standaardprocessen van de advieskantoren. Wolters Kluwer kijkt nu hoe we de adviseur daar het beste in kunnen ondersteunen met nieuwe tools.”

 

Blijven vernieuwen

“De werksfeer bij Wolters Kluwer is prima; we zijn heel collegiaal. Als bedrijf gaan we een nieuwe fase in. Er ontstaan veel nieuwe initiatieven en we krijgen een andere attitude ten opzicht van het werk. De stem van de klant moet doorklinken in alles wat we doen. Ik vind het verfrissend om te zien dat we de veranderingen omarmen, steeds meer Lean gaan werken en creatiever en ondernemender worden. Zo ontwikkelen we nu ook soms producten buiten de organisatie om, als een soort start-up. En werken we vaker in multidisciplinaire teams. Zo brengen we versnelling in onze processen aan. Dat maakt het werk leuker. Wolters Kluwer is een premium merk en staat bekend om zijn kwaliteitsproducten. We moeten blijven vernieuwen om voorop te blijven lopen.”

Bekijk alle vacatures

Vacatures in Segmenten

Bekijk alle vacatures