Naar content

“Ik werd verkozen tot Telesales Representative of the Year 2015!”

Nezahat Alkan is Accountmanager Telesales. Ze werkt al lang bij Wolters Kluwer, maar is nog altijd even initiatiefrijk als op haar eerste dag. Ze is ook promotor van het veranderingsprogramma On the move en vicevoorzitter van de Ondernemingsraad. “Ik ben nu eenmaal ondernemend en houd niet van stilzitten. Alles wat in ontwikkeling is, vind ik leuk.”

Als Accountmanager heeft Nezahat dagelijks telefonisch contact met Legal-klanten van Wolters Kluwer. Die probeert ze zo goed mogelijk te helpen. “Ik denk met de klant mee: waar heeft het bedrijf behoefte aan, wat is het budget en welke oplossing van Wolters Kluwer past daar het beste bij? Elke klant is anders, dus het is mijn taak om te doorgronden waar deze klant het meest mee geholpen is. Dat levert vaak leuke gesprekken op, die soms ook persoonlijk worden. Ik leer onze klanten echt kennen.”

 

Nezahat Alkan: “Ik werk al meer dan twintig jaar bij Wolters Kluwer. Dat is lang, maar zo voelt het niet, want elke dag is weer anders. Ik werk in een leuk team, spreek veel klanten en heb hier de ruimte om mezelf te blijven ontwikkelen. Elke dag leer ik wel weer wat bij.”

 

Relatie opbouwen

“Toen ik startte bij Wolters Kluwer deed ik verkoopadministratie. Daarna heb ik gewerkt op de Service Desk, op de backoffice van Accountmanagement en bij Customer Service. Nu ben ik Accountmanager Telesales. Dat is een vrij nieuw team; ik ben een van de oprichters. Wij onderhouden via de telefoon contacten met onze klanten. Dat is efficiënt voor zowel de klant als voor Wolters Kluwer. Ik ben met name actief in Legal, dus voor advocaten en bedrijfsjuristen. Met deze klanten heb ik vaak leuke gesprekken waarin ik probeer met hen mee te denken. Waar hebben ze behoefte aan, wat is het budget en welke oplossing van Wolters Kluwer past daar het beste bij? Elke klant is anders en het is mijn taak om te doorgronden wat de wens is. Daarbij helpt het dat ik de branche inmiddels goed ken en ook ervaringen van andere klanten kan delen. Sales is een kwestie van je verdiepen in de klant, maar ook van geven en nemen. En van respect en vertrouwen. Een relatie opbouwen heeft tijd nodig. Soms worden de gesprekken ook persoonlijk. Zo leer ik onze klanten echt kennen.”

 

On the move

“In 2015 ben ik verkozen tot Telesales Representative of the Year 2015. In deze jaarlijkse competitie strijden alle Telesales-medewerkers Legal van Wolters Kluwer om een bokaal en een mooie geldprijs. Niet alleen mijn goede resultaten gaven de doorslag, maar ook mijn bijdrage aan de performance van en de sfeer in het Telesales-team. Frans Klaassen, de Managing Director van Wolters Kluwer Nederland, reikte de bokaal uit. Ik was – en ben nog steeds – heel trots op deze prijs. Het bevestigt dat sales echt goed bij me past. Ik ben nu eenmaal ondernemend en houd niet van stilzitten. Ook ben ik vicevoorzitter van de Ondernemingsraad en promotor van ons veranderingsprogramma On the Move. Alles wat in ontwikkeling is, vind ik leuk. Dat draag ik ook uit in mijn omgeving: wil je iets bereiken, ga er dan voor. Daarbij ben je het meest succesvol als je je gevoel volgt en doet wat je leuk vindt. Daarom ben ik na al die jaren nog steeds zo enthousiast over Wolters Kluwer.”

Bekijk alle vacatures

Vacatures in Sales

Bekijk alle vacatures