Naar content

“Mijn balans werk-privé is beter dan ooit”

Pascal Kwakman is Conversiespecialist op de afdeling Marketing. Hij is verantwoordelijk voor de website van Wolters Kluwer en zorgt dat sitebezoekers vinden wat ze zoeken. Om de site telkens te verbeteren, analyseert Pascal de statistieken, voert hij enquêtes uit en spreekt hij met klanten. “Veel bezoekers geven onze website een hoog cijfer. Dat geeft natuurlijk veel voldoening. Maar ook kritische reacties zijn waardevol, die helpen ons de site nog klantgerichter te maken.”

Pascal zet zich in om het ‘online denken’ over te brengen op zijn collega’s. “Bij Wolters Kluwer word je uitgedaagd om jezelf te ontwikkelen en nieuwe skills onder de knie te krijgen. Ik wil collega’s helpen aan meer online kennis, zodat ze kunnen meebewegen in de veranderende wereld.”

Al met al voelt hij zich als een vis in het water bij Wolters Kluwer. “Ik doe uitdagend werk waar veel beweging in zit en voel me echt verantwoordelijk voor ‘mijn’ webshop. Ook mijn balans werk-privé is beter dan ooit. Echt, ik kom fluitend thuis.”

“Als Conversiespecialist is het mijn uitdaging om elke bezoeker van onze website te bieden waarnaar hij op zoek is – en liefst nog iets meer. Sommige klanten willen iets kopen; anderen zijn op zoek naar informatie. De statistieken laten ons zien hoe klanten zich gedragen op de site: hoe lang een sitebezoek duurt, hoeveel bezoekers iets kopen, welke pagina’s succesvol zijn, waar knelpunten zitten et cetera. Ook vragen we sitebezoekers een korte enquête in te vullen en onze site een cijfer te geven. Dit helpt ons om onze site telkens beter te maken en klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Deze functie is een combinatie van analytisch en klantgericht bezig zijn. Dat past echt bij me.”

 

Nieuwe skills

“De wereld verandert. Het is een utopie dat je je werk over drie jaar exact hetzelfde doet. Je moet jezelf uitdagen om te vernieuwen en andere skills onder de knie te krijgen. Dat geldt ook in ons bedrijf; bij Wolters Kluwer maken we nu de omslag van traditioneel naar digital in de breedste zin van het woord. Ik word gestimuleerd om collega’s hierin mee te nemen. Hoe ik dat doe? In de eerste plaats door zelf het goede voorbeeld te geven. En door klantinzichten en online ontwikkelingen te delen, en mijn collega’s de weg te wijzen in Analytics. Samen met een collega organiseer ik ook kennissessies waar externe sprekers hun visie op marketing met ons delen. Dat helpt om mensen uit hun comfort zone te halen en zaken eens anders te bekijken. Hier bij Wolters Kluwer word je uitgedaagd om jezelf te ontwikkelen en nieuwe skills onder de knie te krijgen.”

 

Fluitend

“Ik werk nu een jaar bij Wolters Kluwer en dat bevalt me heel goed. Mijn werk is uitdagend en er zit veel beweging in en ik heb een leuke manager die mij veel ruimte geeft. Ik voel me echt verantwoordelijk voor ‘mijn’ webshop en wil er het allerbeste van maken. Ook ervaar ik het als een grote luxe dat ik dichtbij ons kantoor in Alphen aan den Rijn woon. Ik heb bijna geen reistijd en ga vaak op de fiets naar mijn werk. Echt, ik kom fluitend thuis. Die positieve energie breng ik over op mijn gezin. Mijn balans werk-privé is beter dan ooit.”

Bekijk alle vacatures

Vacatures in Marketing

Bekijk alle vacatures