Naar content

Werken bij de afdeling Marketing

De afdeling Marketing ontwikkelt de marketingstrategie van Wolters Kluwer en zorgt voor de uitvoering hiervan. In alle marketinguitingen en -werkzaamheden staat de klant centraal; we willen de klantwaarde maximaliseren. Vanuit een datadriven benadering brengen we de customer en buyer journey in beeld en creëren we een 360-gradenbeeld van onze klanten. Deze kennis helpt Wolters Kluwer om passende producten en diensten in de markt te zetten en onze klanten continu goed van dienst te zijn.

 

Digital first

Marketing werkt in alle campagnes volgens het principe digital first. Waar mogelijk richten we onze campagnes in via onze digitale kanalen. We besteden veel aandacht aan het meten van de resultaten van onze campagnes en andere activiteiten.

Marketing bestaat uit de volgende subafdelingen:

  1. Customer Intelligence & Insights (CI&I) – zorgt voor inzicht in de wensen, de behoeften en het gedrag van onze klanten en prospects (customer journeys, customer lifecycle, marktpotentie en klantgedrag).
  2. Segment- en Campagne Marketing – vertaalt de plannen van de segmenten naar concrete marketing- en campagneplannen.
  3. E-commerce en Retail – is verantwoordelijk voor de intake in de webshop en via het retailkanaal van Wolters Kluwer en zorgt voor de doorontwikkeling van de shop en wolterskluwer.nl.
  4. Customer Services – de klantenserviceafdeling waar ruim 150.000 klantcontacten per jaar verzorgd worden. 

 

“Mijn balans werk-privé is beter dan ooit”

Pascal Kwakman is Conversiespecialist op de afdeling Marketing. Hij is verantwoordelijk voor de website van Wolters Kluwer en zorgt dat sitebezoekers vinden wat ze zoeken. Om de site telkens te verbeteren, analyseert Pascal de statistieken, voert hij enquêtes uit en spreekt hij met klanten.

Lees het volledige interview met Pascal

Vacatures in Marketing

Bekijk alle vacatures

Medewerkers aan het woord