Naar content

“De cloud, big data; er zijn nog zoveel mogelijkheden”

Arien Hendriksma is Productmanager Software & Tools bij de Digital Products-afdeling van Wolters Kluwer. Ze startte in 2014 als Management Trainee en heeft inmiddels een leidinggevende functie. Wat haar vooral boeit, is innovatie. Hierover heeft ze veel contact met klanten, collega’s en leveranciers. “Er gebeurt nogal wat in ons vak. Dat vraagt veel van het ontwikkelteam. Wij willen onder meer inspelen op de wens van veel klanten om op basis van onze content proactief te adviseren. Big data is een onderwerp dat daarvoor allerlei mogelijkheden biedt. Mijn ambitie is om klanten relevante content te bieden op het gewenste moment en op de gewenste plaats.”

Arien vindt het belangrijk zich te blijven ontwikkelen. “Je krijgt hier alle ruimte, als je maar proactief en initiatiefrijk bent.” Dat merkt ze ook in haar rol als bestuurslid van Young Wolters Kluwer, de club voor collega’s jonger dan 36 jaar. Ze organiseren borrels, trainingen en zelfs een wintersportreis. “Hiermee helpen wij jonge mensen snel hun weg te vinden bij Wolters Kluwer.”

Arien Hendriksma: “In 2014 startte ik bij Wolters Kluwer als Management Trainee. Na mijn traineeship ben ik doorgegroeid naar Business Developer. In die rol ben ik verantwoordelijk voor alle software die wij ontwikkelen voor onze Tax & Accounting-klanten. Bijvoorbeeld software voor belastingaangiften en compliance.”

 

Roadmap

“Als Productmanager bepaal ik de strategische roadmap voor komende periode; waar willen we heen en welke innovaties moeten we doen om klanten aan ons te binden? Hierover spreek ik veel klanten, collega’s en leveranciers. Bijvoorbeeld ons zusterbedrijf Twinfield, dat online boekhoudsoftware voor financiële professionals ontwikkelt. Samen ontwikkelen wij slimme koppelingen tussen onze producten, zodat deze nog krachtiger worden. Ook organiseren wij een keer per jaar een klantendag waar ruim 200 klanten aanwezig zijn. Er zijn interessante sprekers en er is veel ruimte voor kennisuitwisseling en netwerken. Onze klanten waarderen dat wij ons in hen verdiepen en hen vragen mee te denken over nieuwe oplossingen waarmee ze nog beter geholpen zijn.”

Meer dan alleen content

“Er gebeurt nogal wat in ons vak. Zo willen wij onder meer inspelen op de wens van veel klanten om op basis van al onze content juist die informatie te selecteren die zij nodig hebben om hun klanten te adviseren. Big data biedt hiervoor interessante mogelijkheden. Dat vraagt veel van het ontwikkelteam. Fijn is dat we kunnen samenwerken met collega’s uit het internationale netwerk van Wolters Kluwer. Soms ontwikkelen we samen of wisselen we technologie uit. Wat in Spanje werkt, kan ook prima toepast worden in Nederland.”

 

Mogelijkheden

“Ik ben erg enthousiast over mijn werk, vooral omdat ik nog zoveel mogelijkheden zie. Stel dat een belastingadviseur een klant aan de telefoon heeft die een aantal specifieke vragen heeft. Hoe geweldig zou het zijn als Wolters Kluwer in elke fase van zijn werkproces direct het antwoord heeft! Content volledig relevant maken qua inhoud en tijd en vervolgens op een slimme manier ontsluiten, dat boeit mij mateloos.”

 

Young Wolters Kluwer

“Tijdens de laatste fase van mijn traineeship ben ik bij het Tax & Accounting-softwareteam gaan werken. Ik had toen nog geen leidinggevende rol, dus ik kon geleidelijk aan bewegen richting mijn huidige functie. En ik blijf me ontwikkelen – dat geldt eigenlijk voor iedereen bij Wolters Kluwer. Je krijgt hier alle ruimte, als je maar proactief en initiatiefrijk bent. Momenteel doe ik een cursus Excel om echt goede rapportages en analyses te kunnen maken. Ik ben ook bestuurslid van Young Wolters Kluwer, onze club voor collega’s jonger dan 36 jaar. Wij organiseren trainingen – van een Powerpoint-karaoke tot een training Goed fouten maken – en activiteiten zoals onze jaarlijkse wintersportreis en allerlei bedrijfsbezoeken. Dit helpt jonge mensen om snel hun weg te vinden bij Wolters Kluwer.”

 

Bekijk alle vacatures

Vacatures in Digital products

Bekijk alle vacatures