Naar content

Heb je supportvragen over Avanzer Advies?

Neem telefonisch contact op met onze helpdesk via 0570 673 444

Veelgestelde vragen

  • Naast Avanzer Advies gebruik ik ook Avanzer Aangifte. Als ik op de knop ‘bekijk mijn geraakte klanten’ klik, krijg ik niet het juiste overzicht.
    De functie ‘bekijk mijn geraakte klanten’ werkt alleen als u ingelogd bent in Avanzer Aangifte. Om uw overzicht van geraakte klanten te bekijken, moet u daarom eerst inloggen in Avanzer Aangifte. Om in te loggen klik op het blauwe logo van Avanzer Aangifte in de rechter boven hoek van de Homepage.
  • Wat is Avanzer Advies?
    Avanzer Advies is een uniek praktisch hulpmiddel voor de adviseur. Het vertaalt nieuwe fiscale regels meteen naar interessante advieskansen voor uw klanten. Bovendien krijgt u direct te zien welke klant dit advies nodig heeft. Daarmee werkt u slimmer, simpeler en sneller.
  • Hoe zie ik snel welke hulpmiddelen (Aanwijzingen voor de adviseur / Rekenmodel / Tekstmodel / Checklist / Video) er in Avanzer Advies zitten?
    Ga naar de zoekbalk. Klik op het vergrootglas achter de zoekbalk zonder een zoekterm in te voeren. Er verschijnt nu aan de linkerkant een overzicht van de complete inhoud van Avanzer Advies. Onder Praktische hulpmiddelen, kunt u bekijken welke hulpmiddelen er in Avanzer Advies zitten. U kunt deze praktische hulpmiddelen verder filteren naar soort hulpmiddel.
  • Wat houden de video’s in Avanzer Advies in?
    In de advieskansen zijn onder de Praktische hulpmiddelen soms video’s opgenomen. De video’s bevatten een korte videopresentatie van belangrijke fiscale jurisprudentie en besluiten die te maken hebben met de advieskans.
  • Hoe zie ik snel welke advieskansen er in Avanzer Advies zitten?
    Ga naar de zoekbalk. Klik op het vergrootglas achter de zoekbalk zonder een zoekterm in te voeren. Er verschijnt nu aan de linkerkant een overzicht van de complete inhoud van Avanzer Advies. Onder advieskansen kunt u bekijken welke advieskansen in Avanzer Advies zitten. U kunt de advieskansen verder filteren naar belastingmiddel. Ook kunt u op de Homepage klikken op ‘Alle advieskansen’. De advieskansen zijn dan doorzoekbaar en te filteren op vakgebied, clientmatching of label.
  • Hoe werkt de kalender (Belangrijke datums) op de Homepage?
    Met hulp van de kalender ziet u nooit meer een fiscaal belangrijke datum over het hoofd. In de kalender zijn alle datums die belangrijk zijn groen gekleurd. De datum van vandaag wordt aangegeven door een blauw bolletje. Als u op een groen gekleurde datum klikt, verschijnen alle advieskansen in beeld waar u op of voor die datum iets zou moeten doen (bijvoorbeeld reactietermijn verstrijkt). 
  • Wat is het verschil tussen een ‘klantbrief’ en een ‘update klantbrief’?
    Een klantbrief is een hulpmiddel dat u kunt vinden onder de Praktische hulpmiddelen in een advieskans. Deze brief kunt u aan uw klanten verzenden om ze te informeren over de fiscale wijziging naar aanleiding waarvan de advieskans is geschreven. Wanneer er iets verandert in de wet- of regelgeving of jurisprudentie waardoor de advieskans wordt geüpdatet, vindt u onder de Praktische hulpmiddelen een ‘update klantbrief’. Deze brief kunt u gebruiken om uw klanten nader te informeren over de update. Overigens wordt een advieskans altijd in zijn geheel geüpdatet. Daardoor kunt u, wanneer u uw klant nog niet eerder heeft geïnformeerd, de ‘klantbrief’ gebruiken.
  • Hoe kunt u de RSS in Avanzer Advies gebruiken zodat de advieskansen op je eigen website worden getoond?
    De RSS feed in Avanzer Advies zorgt ervoor dat de advieskansen direct op uw eigen website worden getoond. Dit bespaart je tijd en zorgt ervoor dat uw website op eenvoudige wijze actuele en interessante informatie voor uw (potentiële) klanten bevat. De feed is te benaderen via de volgende url: https://avanzer.wolterskluwer.nl/rss/antwoordProNews.rss. Lees hier de instructie hoe u de RSS feed van Avanzer Advies gebruikt.
  • Wat geeft de tijdlijn naast de Praktische duiding in een advieskans aan?
    De meeste data spreken voor zich. Betreft het een beroepsprocedure en staat er definitief? Dan betekent dit dat er geen hoger beroep of beroep in cassatie in ingesteld of dat de Hoge Raad arrest gewezen heeft.
  • Wat zijn Gerelateerde thema’s in een advieskans?
    De Gerelateerde thema’s zijn thema’s in Avanzer Antwoord die informatie bevatten die te maken heeft met het onderwerp van de advieskans. Avanzer Antwoord is een omgeving, een portal, die speciaal voor de MKB adviseur is gemaakt. Het is een snelle zoekmachine en een fiscale kennisbank. Googlen naar informatie is niet meer nodig. U kunt zo snel meer te weten komen over het onderwerp van de advieskans.