Naar content

Heb je supportvragen over Avanzer Aangifte?

Neem telefonisch contact op met onze helpdesk via 0570 - 673596

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik IB en Vpb aangiftes en Kvk jaarrekeningen laten accorderen?
    Met de aanvullende modules voor accorderen kun je jouw klanten een digitale handtekening laten zetten onder een IB of Vpb aangifte of een te deponeren jaarrekening bij de Kamer van Koophandel. Alles wat je moet weten over de mogelijkheden van deze module vind je in deze handleiding.

     

    Er is ook een aparte handleiding bedoeld voor jouw eigen klanten die vanuit het Avanzer Klantportaal de aangiftes of jaarrekening moeten accorderen. Deze handleiding kun je vinden via deze link.
  • Hoe kan ik opstellen en deponeren KvK vanuit Avanzer Aangifte?
    Met de uitrol van versie 16.03 is het mogelijk Avanzer Aangifte te koppelen met het Avanzer klantportaal voor het opstellen en deponeren bij de Kamer van Koophandel. Alle informatie over de werking van deze koppeling vind je via deze link.
  • Hoe kan ik zien hoeveel aangiften ik al verbruikt heb in Avanzer Aangifte?
    Je Avanzer Aangifte licentie heeft een bepaald quotum aan aangiften. Met ingang van release 15.14 kun je in de licentie-informatie van Avanzer Aangifte het quotum raadplegen.

    De licentie-informatie vind je in je accountoverzicht rechtsboven in de menubalk. Dat geeft je inzicht in het totaal aantal aangiften waar je recht op hebt, het aantal aangiften dat je per maand verzonden hebt en het aantal resterende aangiften van je licentie. Zo houd je gemakkelijk de status van je licentie bij en kun je desgewenst extra aangiften bestellen voor het volgende abonnementsjaar. Je vindt daarvoor een telefoonnummer in het licentie-informatiescherm.

    In het programma verschijnt een notificatie wanneer je bijna de limiet van het aantal aangiften van je licentie hebt bereikt.
  • Kunnen bedrijfslogo's of variabele velden uit de aangifte aan de standaardbrieven worden toegevoegd?
    Ja dat kan. Lees hier hoe je Word sjablonen kunt downloaden, aanpassen en uploaden. Bekijk hier de lijst met codes die je moet gebruiken voor genereren van automatisch ingevulde variabelen in de standaardbrieven.
  • Wordt mijn account geblokkeerd als mijn quotum is verbruikt?
    Nee, je kunt gewoon door blijven werken en aangiften indienen. Wel volgt een nafacturatie van de aangiften die boven het aantal van je licentie zijn ingediend. Afhankelijk van het aantal kun je ervoor kiezen om voor het volgende abonnementsjaar een extra bundel van 100 aangiften aan te schaffen voor € 141,-.
  • Hoe worden aangiften geteld in Avanzer Aangifte?
    Een aangifte wordt geteld op het moment dat deze voor het eerst elektronisch als aangifte verzonden wordt (rechtstreeks naar de Belastingdienst of via een accorderingsportal) of op het moment dat een aangifte als biljet als niet-concept in het Nederlands geprint wordt. De aangifte van fiscaal partners wordt als één aangifte geteld. Toeslagen tellen niet mee als aangifte in Avanzer Aangifte.
  • Hoe voeg ik buitenlandse adressen toe in Avanzer Aangifte?
    Bekijk hier de korte handleiding voor het aanmaken van een buitenlands adres in Avanzer Aangifte.
  • Moet ik met Wolters Kluwer een aparte bewerkersovereenkomst sluiten?
    Sinds 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing en geldt de Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp) niet meer. Als Verwerkingsverantwoordelijke, degene die doel en middelen van de gegevensverwerking bepaalt, heb je de mogelijkheid om bijkomende persoonlijke informatie van jouw klanten (natuurlijke personen en organisaties) in Avanzer Aangifte in te geven. Dit betreft alle velden die noodzakelijk zijn voor het volledig invullen van de aangifte. De basisvelden die door jou in Avanzer Aangifte worden ingevuld zijn o.a.: identiteitsgegevens (achternaam, voorletters), sociale gegevens en financiële gegevens. Belangrijk om te vermelden is dat jij als Verwerkingsverantwoordelijke hoofdverantwoordelijk bent voor deze gegevens. Wolters Kluwer is als Verwerker alleen technisch aansprakelijk voor het verantwoord bewaren en beheren van deze gegevens. Hier is een uitgebreid veiligsheidsprotocol van toepassing, waarin o.a. onderhoud, back-ups en veiligheidsmaatregelen (zoals ISO-certificering en server huisvesting) beschreven worden. Dit veiligheidsdocument kunt op opvragen bij de klantenservice. Wolters Kluwer zal nooit en mag nooit zonder jouw toestemming de gegevens van jouw klanten inzien. Voor deze verwerking van persoonsgegevens is een verwerkersovereenkomst noodzakelijk tussen jou en Wolters Kluwer.

Gebruikerstraining Avanzer Aangifte

Gebruik je sinds kort Avanzer Aangifte? Tijdens de gebruikerstraining doorloop je alle stappen van het aangifteproces en neem je handige tips en tricks mee naar huis. Zo werk je snel en efficiënt met Avanzer Aangifte.

Handleidingen

Contact helpdesk

De helpdesk van Avanzer Aangifte is telefonisch te bereiken via 0570-673596 (ma-vr: 0830-1700u) of via het contactformulier.

Voor de telefonische helpdesk wordt je gevraagd om hulp op afstand (TeamViewer) alvast klaar te zetten. Start hier de TeamViewer.

Mocht TeamViewer niet werken op jouw systeem, dan bieden wij als alternatief AnyDesk aan, start dit programma alleen na overleg met Wolters Kluwer.

Modules en extra aangiftes bestellen

Nieuwe aangifte modules voor IB, Vpb of KvK en extra pakketten met 100 aangiftes of 10 accorderingen bestel je eenvoudig online in de shop.

Rondleiding Avanzer Aangifte

De belangrijkste mogelijkheden van Avanzer Aangifte in 12 minuten uitgelegd.

Downloads

Avanzer Aangifte instructievideo’s

In de video's wordt nog de oude naam KBP gebruikt. De software is echter niet veranderd dus de instructies zijn ook van toepassing op Avanzer Aangifte.

 
Het aanmaken van een relatie en een nieuwe aangifte
 
Mutatiemachtiging (MuMa) SBT aanmaken
 
Mutatiemachtiging (MuMa) VIA aanmaken
 
Totale jaarconversie uitvoeren