Naar content

Als adviseur of accountant ben je er maar druk mee: de fiscale wijzigingen bijhouden. Bij elke verandering moet jij overzien welke klanten erdoor geraakt worden.

Met Avanzer Advies is dat verleden tijd. Deze adviestool brengt je tijdig op de hoogte van relevante wijzigingen én laat jou precies zien welke klanten ermee te maken krijgen.

Avanzer Advies helpt je om de rol te vervullen die de huidige klant van je verwacht. Je voorziet hen namelijk altijd op het juiste moment van de juiste informatie.


  • Er gaat geen enkele fiscale ontwikkeling aan je voorbij
  • Zie direct voor welke klanten een wijziging relevant is
  • Bespaar wekelijks tijd aan zoekwerk

Avanzer Advies - Dashboard

Bondige samenvattingen

Welke fiscale verandering vindt er plaats? Waarom? En wat zijn de consequenties? Achtergrondinformatie is vaak wel zo prettig. Daarom heeft een redactie van specialisten elke verandering voorzien van een korte, heldere samenvatting.


Advieskans-tijdlijn

Wanneer treedt een verandering in werking? De advieskans-tijdlijn geeft je een helder overzicht waar fiscale wijzigingen in het proces zijn. Hiermee kun je de klant goed informeren en je afspraken alvast inplannen.


Klantprofiel en ClientMatch

Niet elke wijziging is voor al je klanten relevant. Daarom geeft Avanzer Advies per wijziging aan welke klantprofielen erdoor worden geraakt. Zo informeer jij tijdig en efficiënt de juiste klanten. Werk je met KBP Aangiftesoftware dan zie je via een automatische klantkoppeling (ClientMatch) precies op welke klanten een wijziging betrekking heeft.


Klantbrief

Jouw klanten waarderen duidelijke communicatie. In het onderdeel ‘klantbrief’ kun je je klanten persoonlijk en efficiënt informeren.

Elk fiscale verandering is vergezeld van een kant-en-klare tekst, gericht aan je klanten. Klaar om op te sturen. Helder, vriendelijk en to the point.

Wil je de concepttekst opmaken in eigen huisstijl? Geen probleem. Exporteer de inhoud naar Word of een andere tekstverwerker voor opmaak naar wens.

In 5 simpele stappen naar advies voor je klant!

Zo werkt Avanzer Advies met ClientMatch:

Via de mail ontvang je een attendering van een nieuw fiscaal event, inclusief een mogelijke advieskans voor je klanten. In de mail lees je al een klein stukje van het fiscale event. Lijkt dit je interessant? Dan klik je door naar Avanzer Advies om het hele fiscale event te lezen.


In Avanzer Advies kom je vervolgens direct uit bij het relevante fiscale event. Bovenin zie je de praktische duiding. Dit helpt je om je een beter beeld te vormen van wat er gaat veranderen. Daaronder zie je de praktische hulpmiddelen met daarbij altijd de klantbrief die je voor je eigen klanten kan gebruiken, maar in sommige gevallen ook rekentools en modellen. Onderaan lees je voor welk type klanten deze verandering relevant kan zijn. Heb jij zulke klanten? Ga dan naar stap 3!


Maak nu gebruik van onze automatische klantkoppeling met KBP. Via de knop ‘bekijk mijn geraakte klanten’ word je direct doorgestuurd naar KBP en zie je voor welke klanten de fiscale verandering relevant is. Denk er wel om dat je eerst even in KBP inlogt? Ga nu naar stap 4!


In KBP kom je nu uit op het onderdeel “Selecties”. In één oogopslag zie je voor welke klanten de fiscale wijziging relevant is. Daarnaast zie je ook hoe de selectie is gemaakt: alle criteria zijn boven de tabel opgesomd. Wil je de selectie of criteria nog aanpassen? Dat kan! Uiteraard veranderen de resultaten direct mee.


Het zien van welke klanten relevant zijn is één, maar ze ook daadwerkelijk informeren is twee! Het is uiteraard volledig aan jou hoe je dit wil doen. Wel bieden we als extra ondersteuning in Avanzer Advies een passende klantbrief bij elk fiscaal event die je naar eigen inzicht op maat kunt maken. Nu staat niets je meer in de weg om je eigen klanten proactief te adviseren!


"Avanzer Advies biedt de mogelijkheid om relevante advieskansen voor klanten op één overzichtelijke plek te hebben. Daarnaast bieden de verdiepingsmogelijkheden en de mogelijkheid om klanten te benaderen veel potentie."

Marco Lesmeister, directeur-eigenaar Front Finance

"Avanzer Advies biedt enorm veel commerciële kansen voor mij. Het ontzorgt mij en helpt me met klantcontact. Avanzer Advies is een erg handige tool. Ik zie erg veel potentie voor mij en mijn organisatie."

Henk Jan Garnaat, Partner bij Smit & Wolf Belastingadviseurs

Prijzen & pakketten

Avanzer Advies PRO

Avanzer Advies PRO

Avanzer Advies PRO

Avanzer Advies PRO

Prijs per maand* € 37,50 € 54,17 € 112,50 op aanvraag
Aantal medewerkers 1-2 medewerkers 3-10 medewerkers 11-20 medewerkers meer dan 20
Direct bestellen Direct bestellen Direct bestellen Offerte aanvragen

Avanzer Advies PRO

Prijs per maand* € 37,50
Aantal medewerkers 1-2 medewerkers
Probeer gratis
Direct bestellen

Avanzer Advies PRO

Prijs per maand* € 54,17
Aantal medewerkers 3-10 medewerkers
Probeer gratis
Direct bestellen

Avanzer Advies PRO

Prijs per maand* € 112,50
Aantal medewerkers 11-20 medewerkers
Probeer gratis
Direct bestellen

Avanzer Advies PRO

Prijs per maand* op aanvraag
Aantal medewerkers meer dan 20
Probeer gratis
Offerte aanvragen
*Prijzen zijn per kantoor per maand en zijn gebaseerd op het aantal personeelsleden. Facturatie vindt plaats op jaarbasis.

Veelgestelde vragen over Avanzer Advies

Ik ontvang al verschillende nieuwsbrieven. Wat voegt Avanzer Advies hier nog aan toe?

Avanzer Advies vertelt niet alleen wat er verandert, maar toont ook de impact ervan op jouw specifieke klanten. Daarmee kun je vroegtijdig de klant benaderen om hem te wijzen op het belang van advies omtrent dit onderwerp. Avanzer advies is dus niet zomaar een nieuwsoverzicht; het is een tool om jouw rol als adviseur nog beter te vervullen.


Ik heb al specifieke kennis- en informatiedatabases. Heb ik Avanzer Advies dan wel nodig?

Avanzer Advies is uniek in de praktische vertaalslag voor jouw klanten. Je ziet per event welke klanten of klantprofielen de gevolgen ervan zullen merken. Je kunt de klant bovendien vanuit Avanzer Advies snel en efficiënt over de verandering inlichten met de handige functie Opportunity Report. Enerzijds bespaar je met Avanzer Advies tijd en geld, anderzijds biedt de tool mogelijkheden om extra omzet te genereren door je klanten proactief te wijzen op veranderingen.


Hoeveel alerts krijg ik per maand?

Het aantal alerts verschilt per maand. Gemiddeld kun je uitgaan van twee alerts per week.


Waarvoor is die 'Klantbrief'?

De Klantbrief biedt je een opzet voor een e-mail of brief aan je klant over een fiscale verandering. Dit helpt jou om helder en efficiënt je klanten te informeren. Het opportunity report is geschreven in begrijpelijke taal. Wij nemen dus al het inhoudelijke uitzoekwerk uit handen – maar je hebt uiteraard de volledige vrijheid voor jouw persoonlijke noot en huisstijl.


Hoeveel medewerkers mogen Avanzer Advies gebruiken?

Wolters Kluwer heeft verschillende pakketten samengesteld voor organisaties van verschillende groottes. Om het zo eenvoudig en helder mogelijk te maken gaan we hierbij uit van het totaal aantal medewerkers dat je organisatie telt. De prijs is gebaseerd op het aantal inhoudelijk specialisten dat dagelijks met Avanzer Advies zal werken. Maar we geven je graag de mogelijkheid om voor iedereen een account aan te vragen, zodat jouw interne (ondersteunings)processen zo optimaal mogelijk ingericht kunnen worden.


Hoe kan ik meerdere gebruikers van mijn organisatie registreren voor Avanzer Advies?

Voor mutaties op meerdere gebruikers moet er contact met de afdeling Customer Support worden opgenomen. De afdeling Customer Support zorgt ervoor dat de gebruikers hun logingegevens krijgen. Dit is binnen 1 of 2 werkdagen gereed. Nieuwe gebruikers ontvangen een registratiemail met link om een persoonlijk wachtwoord aan te maken. Gebruikers die al gebruikmaken van Navigator van Wolters Kluwer krijgen Avanzer Advies automatisch aan hun titellijst toegevoegd.


Wat kan ik precies met de gratis versie van Avanzer Advies?

Met de gratis versie van Avanzer Advies kun je uitgebreid kennismaken met de tool en direct starten met het geven van pro-actief advies aan je klanten. Het gratis account bevat veel functionaliteiten die ook in de betaalde versie zitten, maar kent enkele beperkingen.

In de gratis versie krijg je handige alerts bij nieuwe advieskansen en 5 sleutels. Met een sleutel kun je bij een advieskans in één keer alle praktische hulpmiddelen (zoals een klantbrief, checklist of rekenmodel) openen en de volledige praktische duiding zien (in het gratis account zijn alleen de eerste regels zichtbaar). Heb je een abonnement op KBP Aangiftesoftware dan kun je - door de klantkoppeling met KBP - direct bekijken voor wie van je klanten de advieskans relevant is. Jouw 5 sleutels zijn 6 weken geldig, daarna vervallen ze. Je ontvangt dan nog wel de e-mail-alerts, maar je kunt advieskansen niet meer ontgrendelen.

Voor onbeperkt toegang tot alle documenten heb je een abonnement op Avanzer Advies PRO, de betaalde versie van Avanzer Advies, nodig.


ClientMatch: Kan ik de resultaten in KBP zelf nog aanpassen?

Ja, dit kan zeker. Vlak onder de titel zie je welke criteria zijn gebruikt om tot de resultaten te komen. Je kunt elk jaartal of getal aanpassen en de selectie daarmee veranderen. Uiteraard passen de resultaten zich ook direct aan. Aan de linkerkant van het menu kun je ook extra criteria toevoegen, zoals een e-mailadres of telefoonnummer van je klanten. Daarmee kun je jouw selectie nog helemaal personaliseren.


ClientMatch: Hoe werkt de klantkoppeling naar KBP?

Wanneer je in Avanzer Advies een fiscale wijziging hebt gezien en je wilt onderzoeken voor welk van je eigen klanten dit relevant kan zijn, kun je gebruik maken van de klantkoppeling. Bij alle fiscale events waarbij een koppeling mogelijk is naar de aangiftesoftware, staat een knop “bekijk mijn geraakte klanten”. Deze knop klik je aan. Let op: je moet wel eerst ingelogd zijn met KBP. Doe je dit niet, kom je eerst op de inlogpagina van KBP uit en moet je na het inloggen nogmaals op de knop in Avanzer Advies klikken. Eenmaal in KBP kom je direct uit bij het resultaat: een overzicht van jouw klanten die geraakt worden door de advieskans.


ClientMatch: Hoe moet ik de resultaten in KBP interpreteren?

Kijk voordat je jouw klanten gaat informeren, nog even naar het ‘i-tje’ achter de titel. Hierin staat waar je op moet letten bij het interpreteren van de resultaten. Soms zijn bepaalde onderdelen van de selectie niet meegenomen, omdat deze informatie niet uit de aangiftesoftware te halen is. Ook staat er wat sommige afkortingen betekenen.