Waardebepaling en waardeverhoging van ondernemingen
editie 2013

Waardebepaling en waardeverhoging van ondernemingen

Waardebepaling en waardeverhoging van ondernemingen
Verschenen 23 december 2013  •  Druk 1  •  ISBN 9789013120813
De waardering van een onderneming kan veel meer zijn dan een adhocinstrument dat bij bijzondere gebeurtenissen, zoals de verkoop van de onderneming, wordt ingezet. Het met enige regelmaat waarderen van een onderneming is een zeer geschikte managementtool en meetinstrumenten kan daarom als een van de uitgangspunten voor waardemanagement dienen.
Het e-book downloadt u eenvoudig en snel op uw laptop, smartphone of tablet. Na bestellen en betalen krijgt u de downloadlink direct in beeld. Het bestand opent u in de reader naar keuze. Ook kunt u de downloadlink altijd terugvinden in de bestelbevestigingsmail. Meer informatie
Tijdelijk 10% korting
33,88
E-book
36,89 incl. 21% btw
Direct beschikbaar
  • Bestellen en direct aan de slag

  • Toegankelijk op laptop of tablet

  • Altijd en overal de informatie bij de hand

Samenvatting

Samenvatting

Door een onderneming regelmatig te waarderen is het management zich bewust van de mate waarin de onderneming verkoopklaar is en van de waardebepalende factoren van de onderneming. Daardoor ontstaat bij het management een optimale focus op waardecreatie en rendement. Een onderneming mag verschillende missies hebben, in de kern dient ze maar één doel: een zo hoog mogelijke waarde creëren voor haar aandeelhouders. Een optimaal op waardecreatie gerichte onderneming is veel gemakkelijker in staat om andere doelstellingen te verwezenlijken.

In deze uitgave van Waardebepaling en waardeverhoging van ondernemingen wordt waarde creatie gedefinieerd als hoofddoelstelling van een onderneming en niet bijvoorbeeld winstmaximalisatie of continuïteit. We kiezen voor waarde, omdat waarde rekening houdt met timing en risico van de kasstromen bij een onderneming. In deze uitgave zullen we aantonen hoe essentieel kasstromen zijn. We staan met name stil bij op de toekomst gebaseerde waarderingsmethoden. Ook wordt ingegaan op scenario- en gevoeligheidsanalyses, waarbij meerdere alternatieven voor de ontwikkeling van waardebepalende factoren van een onderneming aan de orde komen en tevens wordt gekeken naar de kansen dat dergelijke alternatieve mogelijkheden zich voordoen. Ook een bespreking van de door banken veel gehanteerde ratios en technische begrippen bij de financiering van overnames mag niet ontbreken.

Auteurs

Specificaties

Specificaties
Verschenen
23 december 2013
Editie
2013
Druk
1
ISBN
9789013120813
Verschijningsvorm
E-book
Kopieerbeveiliging
Watermerk DRM
Verschenen
23 december 2013
Editie
2013
Druk
1
ISBN
9789013120813
Verschijningsvorm
E-book
Kopieerbeveiliging
Watermerk DRM

Gerelateerde producten

Terug naar boven