Naar content
  • "De juiste attitude is van doorslaggevend belang"

  • "Je kunt hier iedere dag iets leren"

Doelgroep Marketing & Sales

Zowel Marketing als Sales is gericht op één ding: het samenbrengen van de vraag van de klant met onze producten. De afdeling Marketing & Sales zorgt voor de directe schakeling met de klanten. Weten wat de klant nodig heeft en dat terugkoppelen aan de organisatie zodat producten op de juiste manier kunnen worden doorontwikkeld en gepositioneerd.

De wensen van onze klanten

Als accountmanager bezoek je onze (grote) klanten, verkoop je onze producten en onderhoud je onze relaties in het werkveld. Door jouw dagelijkse klantcontact ben je als geen ander op de hoogte van wat er speelt bij de klant. Je laat geen kans onbenut om te onderzoeken wat de wensen zijn van jouw klant en die door te spelen naar de collega's die zich bezighouden met innovatie en productverbetering. Tegelijk ben je als geen ander op de hoogte van de ontwikkelingen binnen Wolters Kluwer zelf, zodat je moeiteloos de vertaalslag kunt maken naar bestaande producten of diensten.

Positionering en branding

Als marketeer zorg je voor de juiste positionering en branding van de producten van Wolters Kluwer. Daarnaast genereer je de leads voor Sales. Middelen zijn bijvoorbeeld social media, e-mailcampagnes, contentmarketing, beurzen en online klantenpanels. Vanuit jouw functie bevorder je het gebruik van onze online producten en speel je een rol bij het neerzetten van onze loyaltyprogramma's. Soms verzorg je de compleet nieuwe positionering van een product, zoals de Navigator. Marketeers zijn dan verantwoordelijk voor de inbound marketing en de branding. Wil je weten hoe werken als marketeer of accountmanager bij Wolters Kluwer er in de praktijk uitziet? Laat je dan inspireren door de interviews met Roland van Elderen (Key Accountmanager) en Maarten van den Berg (Selecteur).

Of ga direct naar het vacatureoverzicht.