Naar content

Hoe kan ik een EKA bestelling doen?

  • Om een EKA (Elektronische Kopie Aanslagen) bestelling te doen zijn de volgende stappen van belang.

    Stap 1

    Open de aangifte en vink aan "Machtiging voor elektronische aanslagen" op scherm "Persoonlijk/Altijd muteerbare gegevens"


    Hiermee geeft de belastingplichtige de belastingdienst toestemming om de aanslagen elektronisch te versturen.

    LET OP: vul hier geen datum in, deze zal door de bestelmodule worden gevuld, en moet daarvoor leeg zijn.

     

    Stap 2

    In de module EKA kiest u in het onderdeel 'bestellingen' voor 'nieuw' waarna onderstaand scherm verschijnt:

    Nadat u de juiste selectie heeft gemaakt drukt u op OK. U krijgt nu een vraag "Wilt u het verzoek 'Registratie' van Bestellingen van aanslagen opstarten? " Na bevestiging wordt het bestand aangemaakt en ziet u de voortgang hiervan in het scherm. Als het bestand is aangemaakt, kunt u dit versturen met KEBV. Het scherm kunt u nu sluiten met 'sluiten'

    In de aangifte kunt u zien dat de datum waarop de EKA bestelling is aangemaakt, is toegevoegd in het veld 'elektronische aanslagen aangevraagd op'


    Instellingen 

    Onder instellingen staat de lokatie waar de bestanden worden neergezet voor KEBV


    Let op:

     Via deze methode worden alleen EKA's aangevraagd, voor SBA's dient u de handleiding van het onderdeel SBA te volgen.

KBP Helpdesk

Komt u er toch niet uit? Bepaal zelf hoe u contact met ons op wilt nemen.