Naar content

Waarom staan er bij de aangifte IB van een ondernemer geen bedragen op pagina Box 1/ Onderneming/Verdeling kapitaal?

  • Indien op deze pagina geen bedragen staan (of 0), terwijl er bij de Jaarstukken IB wel bedragen zijn ingevoerd, dan zijn de gegevens waarschijnlijk onvolledig of verkeerd ingevuld. Dit kunt u als volgt controleren:

    1. Ga in het fiscaal dashboard naar de relatie en klik op het tabblad jaarstukken. Hier ziet u de aan de ondernemer gekoppelde jaarstukken.
    2. Controleer of de onderneming met het correcte fiscale jaar in het overzicht staat. Indien dit niet het geval is, moet u de onderneming nog toevoegen aan de ondernemer.
    3. Selecteer de onderneming in het correcte fiscale jaar. Controleer of het percentage van de ondernemer juist is, en indien dit niet correct is, pas het aan door op het %-icoon te klikken. 
    4. Wanneer de aangifte van de ondernemer al definitief is, dan worden de gegevens van de jaarstukken niet meer opgenomen in de aangifte. U moet dan de aangifte van definitief afhalen en de het jaarstuk opnieuw doorlopen om de gegevens over te nemen in de aangifte van de ondernemer.


    Zie ook: Problemen bij gekoppelde jaarstukken

KBP Helpdesk

Komt u er toch niet uit? Bepaal zelf hoe u contact met ons op wilt nemen.