Naar content

Hoe deblokkeer ik een aangifte?

  • Wanneer u een aangifte probeert te openen, kan het voorkomen dat de onderstaande melding verschijnt:

    blokkade

    Of een vergelijkbare melding in het geval van een IB aangifte.

    Dit kan betekenen dat u of een collega de aangifte of de jaarstukken heeft geopend en u daarom niet deze aangifte kunt openen. Wanneer dit niet het geval is, is de aangifte ten onrechte geblokkeerd en kunt u deze op de volgende manier deblokkeren.

    Ga naar onderhouden kantoorgegevens (tabblad start, module onderhoud, keuze kantoorgegevens)

    onderhouden kantoor

     

    U kiest nu voor tabblad systeeminstellingen in het scherm wat verschijnt.

    systeeminstelling deblokkeren

    Selecteer de te deblokkeren aangifte(s) door een vinkje bij Unlock te zetten.

    Let op dat u geen aangiftes selecteert waarin collega’s aan het werk zijn.

    Bevestig door op Deblokkeer te klikken.

    Sluit het onderhoudsscherm. De aangifte is nu weer gewoon te openen vanuit het fiscaal dashboard.

KBP Helpdesk

Komt u er toch niet uit? Bepaal zelf hoe u contact met ons op wilt nemen.