Naar content

De promotie van uw publicatie bij Wolters Kluwer Legal

Dit document geeft u een overzicht welke middelen Wolters Kluwer (Legal) inzet bij de promotie van uw publicatie.

De middelen die we inzetten verschillen per type publicatie: uw publicatie kan enerzijds een ‘losse eenheid’ (online-uitgave, boek of e-book) betreffen, maar anderzijds ook een bijdrage aan een van onze abonnementsgebonden uitgaven. Icoontjes verduidelijken dit.

Betekenis icoontjes:

Losse eenheid

Bijdrage aan abonnementsgebonden uitgave

Wolters Kluwer.nl


Shop

Vermelding van uw publicatie in de shop van Wolters Kluwer.nl (zoekresultaat, vermelding binnen rechtsgebied en ‘lijstjes’, detailpagina). Goed om te weten: in de shop heeft ieder product een unieke deeplink en vindt u bij ieder product zogenaamde ‘sharing icoontjes’ (Facebook, Twitter, LinkedIn en e-mail), waarmee u gemakkelijk de shoppagina kunt delen met uw volgers/connecties.
 

Auteur.WoltersKluwer.nl

Als auteur heeft u de mogelijkheid om op onze website een auteursprofiel te maken. Dit Auteur@wolterskluwer-profiel, dat door uzelf kan worden gemaakt, bevat behalve informatie over u als auteur ook koppelingen naar uw publicaties. De profielen zijn te benaderen vanuit de shop van Wolters Kluwer en vanuit de online search portal Navigator. Hiermee bieden we u de gelegenheid uw bekendheid en vindbaarheid aanzienlijk te vergroten en uw publicaties onder de aandacht te brengen van een groot publiek.
 

Navigator

In onze online search portal Navigator attenderen wij gebruikers op bijwerkingen van content: ‘Nieuw in Navigator’.

Zoekmachinemarketing
 

SEO

WoltersKluwer.nl en andere Wolters Kluwer-sites zijn qua achterliggende techniek dusdanig ingericht dat deze hoog in de ranking komen bij Google en andere zoekmachines. Uw publicatie is daarmee goed vindbaar.
 

Google

Een deel van onze besloten Navigator-content wordt geïndexeerd voor Google, waardoor het op Google vindbaar is en bezoekers worden verleid om in te loggen of een (proef)abonnement te nemen.


 SEA (Google Adwords)

Google Adwords-campagne voor algemene zoekwoorden die voor Wolters Kluwer (Legal) belangrijk zijn. Hierdoor staan wij bij een zoekopdracht met deze woorden vrijwel altijd op de eerste pagina van Google. Voor nieuwe titels maken wij in Google een advertentiecampagne aan.
 

Samenwerking met partners

Door samenwerking met diverse partners vergroten we de vindbaarheid van uw artikel of uitgave. Enkele voorbeelden:

  • Recht.nl: publicatie van samenvattingen van tijdschriftartikelen van Wolters Kluwer
  • Nederlands Juristenblad en Mr.: boekbesprekingen
  • Van Doorne: Links vanuit website naar Navigator voor volledig (tijdschrift)artikel dat auteur bij Wolters Kluwer heeft gepubliceerd.

Nieuwsbrieven
 

 Inzicht-nieuwsbrieven

Vermelding van een nieuwe uitgave in de relevante Inzicht-nieuwsbrief/nieuwsbrieven (e-zines per rechtsgebied). 

Binnen Legal bestaan de volgende Inzicht-nieuwsbrieven (tussen haakjes het aantal abonnees per februari 2016):

Inzicht in arbeidsrecht (4630)
Inzicht in contracten- en aansprakelijkheidsrecht (2939)
Inzicht in de familiepraktijk (2305)
Inzicht in IE- en ICT-recht (1297)
Inzicht in insolventie (2834)
Inzicht in omgevingsrecht (1482)
Inzicht in ondernemingsrecht (4901)
Inzicht in politierecht (844)
Inzicht in staats- en bestuursrecht (2610)
Inzicht in strafrecht (2363)
Inzicht in toezicht (2574)
Inzicht in vastgoedrecht (1555)

Nieuwe Juridische Uitgaven (NJU)

Participatie in maandelijkse e-zine waarin nieuw verschenen juridische boeken worden opgenomen. Gaat naar ruim 10.000 adressen (stand per februari 2016).


 Nieuwsbrief voor grote klanten

Onze grote klanten ontvangen 1x per twee weken per e-mail een overzicht van nieuwe boeken.

Overige middelen
 

 Twitter

Verzending van tweet over uw nieuwe uitgave vanuit een van de relevante Wolters Kluwer Twitter-accounts.
 

 Verzenden brief/recensie-exemplaar aan redacties

Een e-mail over de verschijning van een nieuw boek wordt verzonden naar redacties van relevante eigen en externe media. Dit kan voor redactionele aandacht zorgen. In het bericht wordt de mogelijkheid geboden om een recensie-exemplaar op te vragen
 

 Boekhandels

Standaardmiddelen (ter promotie van een boek) bij de boekhandels zijn:

  • Retail@tention, e-zine die 1x per twee weken aan onze 200 (Nederlandse) boekhandels wordt verzonden.
  • Persoonlijke gesprekken bij grote boekhandels (‘partners’, zoals Managementboek/Jongbloed, Van Dijk Educatie, Van Dijk Zakelijk, De Vries en Bol.com).
     

 Onderwijs

Standaardmiddelen (ter promotie van een studieboek) in het onderwijs zijn:

  • Het actief versturen van een gratis beoordelingsexemplaar aan docenten.
  • Maandelijkse e-mailnieuwsbrief aan docenten en hoogleraren met het aanbod een gratis beoordelingsexemplaar aan te vragen.
  • De mogelijkheid om docentexemplaren aan te vragen via de onderwijs-site van Wolters Kluwer.

Wolters Kluwer Auteursnetwerk op Yammer

Snel en eenvoudig communiceren met andere auteurs, en korte lijnen houden met uw uitgever? Meld u dan aan op het Wolters Kluwer Auteursnetwerk via www.yammer.com/auteurskluwer en ontdek de virtuele en interactieve mogelijkheden om uw boek met vakgenoten te delen.

Aanvullend in te zetten marketingmiddelen

Met de mix aan standaard marketingmiddelen bent u ervan verzekerd dat uw uitgave de aandacht krijgt die het verdient. In sommige gevallen kiest onze marketingafdeling voor aanvullend in te zetten middelen. Inzet hiervan is afhankelijk van factoren als verkoopverwachting, kenmerken van de doelgroep en concurrentie. Wilt u meer weten, bespreek het met uw uitgever of uitgeefcoördinator.